Ostoskorisi

Näyttäisi että ostoskorisi on tällä hetkellä tyhjä!

JATKA OSTOKSIA

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja
palautusoikeus. Tämä tarkoittaa, että asiakkaalla on oikeus peruuttaa mikä tahansa ostos ilmoittamalla siitä 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas tai hänen edustajansa on vastaanottanut tilatun tuotteen (peruutusaika).
Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja
käsittelyn jälkeen.

Palautusoikeus ei koske seuraavia tuotteita:
(a) tuotteet, jotka on valmistettu asiakkaan määritysten mukaisesti tai muuten selkeästi yksilöity
(b) tuotteita, joita ei ehkä voida palauttaa terveydensuojelu- tai hygieniasyistä (esim. elintarvikkeet, alusvaatteet, kosmetiikka ja vastaavat tuotteet)
(c) tuotteet, jotka pilaantuvat tai vanhentuvat nopeasti
(d) aletuotteita

Jos asiakas haluaa peruuttaa verkkosivun kautta tehdyn kaupan, tulee asiakkaan ennen peruutusajan päättymistä lähettää tästä selkeästi kertova viesti sähköpostilla (kauppiatar@butik-o.fi). Viestissä asiakkaan on ilmoitettava nimensä, osoitteensa ja muut asiaankuuluvat tiedot, kuten esim. tilausnumero sekä tuotteen nimi. Jos asiakas ei halua käyttää edellä mainittua vaihtoehtoista viestiä, hän voi käyttää kansallisen Kilpailu- ja kuluttajaviraston peruutusoikeutta koskevaa vakiolomaketta (katso linkki sivustolta www.kkv.fi).

Jos asiakas käyttää peruutusoikeuttaan, on hän vastuussa tuotteen kunnosta tuotteen vastaanottamisen jälkeen sekä palautuskuljetuksen aikana. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä, kun verkkokaupalle ilmoitettiin peruutuksesta. Tuote on lähetettävä hyvin pakattuna, hyvässä kunnossa ja alkuperäisessä laatikossaan ja/tai pakkauksessaan.

Kun asiakas peruuttaa kaupan, maksetaan asiakkaan maksama summa takaisin asiakkaalle, toimitusmaksut mukaan lukien. Palautus ei kata lisätoimituskuluja, jotka johtuvat siitä, että asiakas on valinnut muun kuin myyjän tarjoaman vakiotoimituksen. Jos vain osa tilauksesta palautetaan, toimituskuluja ei palauteta. Myyjällä on oikeus vähentää palautettavasta summasta määrä, joka vastaa tuotteen arvonalennusta verrattuna tuotteen alkuperäiseen arvoon, jos ja siinä määrin kuin tällainen arvonalennus johtuu siitä, että asiakas on käsitellyt tuotetta enemmän kuin sen toiminnan tai ominaisuuksien määrittämiseksi on välttämätöntä.

Myyjä maksaa summan takaisin ilman aiheetonta viivästystä, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona myyjä vastaanotti asiakkaan peruutusilmoituksen. Myyjä voi kuitenkin siirtää takaisinmaksua, kunnes myyjä on vastaanottanut tuotteen tai asiakas on toimittanut tuotteen palautuksesta todisteen, esim. toimitustodistuksen muodossa. Takaisinmaksu suoritetaan asiakkaalle asiakkaan valitsemaa maksutapaa käyttäen, ellei toisin sovita tai mikäli tällaiselle takaisinmaksulle on jokin este.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on
toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi
sähköpostilla (kauppiatar@butik-o.fi).

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.